Våra
gymnasieskolor

VI ÄR BORÅS GYMNASIESKOLOR

Drömmer du om att bli konditor, musiker, ekonom eller egen företagare? På våra gymnasieskolor finns både högskoleförberedande program och yrkesprogram med stora valmöjligheter för dig som ska börja gymnasiet. Den internationella utbildningen IBDP öppnar dörrarna för många universitet runt om i världen. Dessutom finns två av Sveriges spetsutbildningar i Borås.

Våra gymnasieskolor

Almåsgymnasiet

På Almåsgymnasiet studerar du som har stora framtidsdrömmar oavsett om du vill studera vidare eller arbeta med ditt drömyrke direkt efter studenten. Du får högskolebehörighet och yrkesexamen på alla program.

Bäckängsgymnasiets entre

Bäckängsgymnasiet

Bäckängsgymnasiet har stått för utbildning med kvalitet och traditioner i över 100 år, samtidigt som vi hela tiden varit öppen för omvärlden, för elevernas behov och för nya idéer.

Bergslenagymnasiet

Anpassad gymnasieskola ger dig goda förutsättningar för kommande yrkesliv, meningsfull sysselsättning eller fortsatta studier på folkhögskola.

Sven Eriksonsgymnasiet

Våra utbildningar bygger på Bildning och gemenskap – Tradition och framtid. Hos oss lägger du en gedigen grund för dina universitetsstudier, din karriär och framtid.

Entrén vid Viskastrandsgymnasiet

Viskastrandsgymnasiet

På Viskastrandsgymnasiet är vägarna till kunskap många och möjligheterna att bli proffs ännu fler!